A daytonai szezonnyitó után mindhárom kategória Atlantába érkezik.
Fotó:Alex Slitz/Getty Images
Atlanta Motor Speedway
Hosszú múltra tekint az atlantai versenypálya. Az első NASCAR versenyt 1960. július 31-én rendezték meg. Számos átalakításokon esett át a létesítmény, az 1997-es átalakítás során az Atlanta Motor Speedway oválját teljesen megváltoztatták, és az eredeti szögletes ovált egy jobban döntött, nagy sebességű kanyarrá módosították. Ez a változás jelentősen megváltoztatta a versenyzés dinamikáját, gyorsabb és izgalmasabb futamokat eredményezve. Az egyik legnagyobb változtatás 2021-ben történt meg, amely jelentősen megváltoztatta az atlantai versenyek képét.
A Speedway Motorsports bejelentette, hogy a 24 fokos dőlésszöget 28 fokosra növelik, amely a legmeredekebb döntött kanyarokat eredményezte a nem superspeedway-pályák között. Emellett a pálya szélességét is módosították: a kanyarokban 55 lábról 40 lábra csökkent, míg az egyenesekben 52 láb maradt.
Ez az átalakítás teljesen új versenyzési stílust követelt meg a pilótáktól. A keskenyebb pálya és a nagyobb dőlésszög miatt a versenyzés sokkal intenzívebbé vált, és a pilóták számára nagyobb kihívást jelentett a pozíciójuk megtartása. A szélárnyék és a levegődinamikai hatások sokkal nagyobb szerepet kaptak, ami szorosabb és akciódúsabb futamokat eredményezett.
Fotó: Sean Gardner/Getty Images
A változtatások célja az volt, hogy a NASCAR Cup Series futamai még szorosabbá váljanak, és hogy a nézők izgalmasabb küzdelmeket láthassanak. Az új kialakítás egyfajta superspeedway-stílusú versenyzést hozott létre az Atlanta Motor Speedway-en, ami Daytona és Talladega pályáihoz hasonlítható versenyzési élményt nyújtott.
Az átépítés vegyes fogadtatásban részesült. Egyes versenyzők és csapatok izgatottan várták az új kihívásokat, míg mások aggódtak a szokatlan kialakítás miatt. Több pilóta, köztük Denny Hamlin és Kyle Busch, kritikusan nyilatkoztak a változtatásokról, mondván, hogy az új konfiguráció túlzottan függ a levegődinamikától, és csökkenti a pilóták egyéni képességeinek szerepét.
Ugyanakkor a nézők és a NASCAR-rajongók többsége élvezte az új versenykörnyezetet, mivel a módosítások szorosabb és látványosabb futamokat eredményeztek. Az első verseny az új konfigurációval izgalmas és eseménydús volt, sok előzéssel és drámai pillanatokkal.
Mint például a tavalyi verseny, amelyik minden idők egyik legizgalmasabb befutóját hozta.
Fotó: Alex Slitz/Getty Images
A február 25-én megrendezett futamon Daniel Suárez, Ryan Blaney és Kyle Busch hármas csatát vívtak a győzelemért, amely végül mindössze ezredmásodperceken múlt.
A verseny során mindhárom pilóta kiemelkedő teljesítményt nyújtott, de a végső körökben Suárez, Blaney és Busch különösen szoros küzdelmet folytattak az első helyért. A célvonalhoz érve a három autó szinte egyszerre haladt át, így a győztes kiléte csak a célfotó elemzése után vált egyértelművé.
A hivatalos időmérés szerint Daniel Suárez mindössze 0,003 másodperccel előzte meg Ryan Blaney-t, míg Kyle Busch 0,007 másodperccel maradt le a győzelemtől.
Fotó: Alex Slitz/Getty Images
Adatok, statisztikák
Hossz: 1,540 mérföld (2,478 km)
Dőlésszög: kanyarban 28 fok, egyenesben 5 fok
Körrekord: 0:29.361 - Josh Berry - 2024
Legtöbb atlantai győzelem az aktív pilóták közül: Joey Logano, William Byron, Brad Keselowski, Kyle Busch - 2 győzelem
Legtöbb atlantai pole pozíció az aktív pilóták közül: Michael McDowell, Joey Logano - 2 pole pozíció
Legtöbb győzelem - csapat: Hendrick Motorsports - 17 győzelem
Legtöbb pole pozíció - csapat: Team Penkse - 10 pole pozíció
Fotó: Alex Slitz/Getty Images
FR8 208 - Truck Series
Parker Kligerman és csapata elvesztette a fellebbezést, hivatalosan is elbukta a daytonai győzelmet
Kligerman-nak már-már megszámlálhatatlan elvett, vagy ellehetetlenített győzelme van a NASCAR-ban. A legutóbbi eset a daytonai Truck Series versenyen történt, amely egy csodálatos végjátékkal zárult. A pályához és a szériához illő szoros, néhol katikus versenyt végül Parker Kligerman nyerte, aki élete legnagyobb győzelmének titulálta a pénteki sikert. A magyar szurkolók nagyrésze úgy aludt el hajnalban, hogy Kligerman a tavalyi xfinity-s szerencsétlenségek után nagyszerűen kezdi meg a szezont. Azoban Amerikában még javában zajlottak a kivizsgálások és kiderült, hogy az autója hátulja a megengedettnél alacsonyabban állt. A győzelmet így Corey Heim szerezte meg. Természetesen ahogy lenni szokott, a #75-ös csapatt fellebbezett, de nem sok sikerrel, Parker Kligerman kizárása végérvényes lett.
Köszönöm mindenkinek a támogatást - írta Parker Kligerman az X fiókjára. - Ez volt versenyzői életem egyik legnehezebb hete. Szombat este óta éjjel-nappal dolgoztam a csapattal a fellebbezésen. Az autó legálisan versenyzett. És legálisan nyert egy szerencsétlen technikai körülmény miatt. Nem megfelelő magasságon mérték jobb, és balhátul.
Majd hozzátette: még mindig enyém a kockás zászló.
Fotó: Parker Kligerman / X
Kyle Busch idén 5 Truck Series versenyen fog indulni
Már a héten, Atlantaban csatlakozik a mezőnyhöz. Busch tartja eddig a széria legtöbb futamgyőzelmének rekordját, szám szerint 66-szor intették le az első helyen.
Az alábbi Truck futamokon fog indulni:
- Atlanta
- North Wilkesboro
- Charlotte
- Nashville
- Watkins Glen
Indulók
33 truck entries for Atlanta: pic.twitter.com/Yc3wsGeoD1
— Bob Pockrass (@bobpockrass) February 17, 2025
Bennett Transportation and Logistics 250 - Xfinity Series
Jesse Love győzelmével kezdődött az Xfinity Series szezonja. Sokáig a csapattársa, Austin Hill tűnt az esélyesnek, de a balszerencse utolérte őt is, így zsinórban 3 győzelem után nem tudott ismét a Victory Lane-en ünnepelni. Ezt a remek alkalmat viszont kihasználta Jesse Love, aki az élen remek védekezéssel maga mögé utasított mindenkit. Ez volt a 20 éves pilóta második győzelme. Az elsőt szintén superspeedway pályán, Talladegában szerezte a tavalyi szezonban.
Fotó: Alex Slitz/Getty Images
A Hendrick Motorsports az Xfinity Series-ben 16 versenyen indul az idei szezonban
A Cup Series mind a négy versenyzője, valamint a csapat fejlesztő pilótája Corey Day is helyet kap.
A 19 éves Day a versenynaptár nagy részét - 10 futamot - futja majd. Martinsville-ben fog debütálni. Tavaly decemberben kötött szerződést a Hendrick Motorsporttal. Fejlesztői pilóta szerepet fogja betölteni a tehetségesnek titulált versenyző.
Byron és Larson 2, míg Elliott és Bowman 1 futamon fog indulni.
Byron: CoTA, Charlotte
Larson: Homestead Miami, Bristol
Elliott: Darlington
Bowman: Phoenix
Emellett Adam Wallt nevezték ki csapatfőnöknek. Wall legutóbb Sammy Smith és Brandon Jones csapatfőnökeként dolgozott a JR Motorsportsnál, a Hendrick leánycsapatánál. 2011-ben mérnökként csatlakozott a Hendrick Motorsportshoz, és 2021-ben Kyle Larson bajnokcsapatához tartozott.
Örülünk, hogy továbbra is szponzoráljuk a #17-es rajtszámú csapatot, amely jelentős forgalmat generált a HendrickCars.com oldalon, és segít a Hendrick Automotive Group szélesebb körű céljainak támogatásában - mondta Rick Hendrick. - Adam személyében az egyik legokosabb fiatal csapatfőnökünk van. Az Xfinity Series versenye kemény, és mi már nagyon várjuk a kihívást.
Indulók
38 Xfinity entries Atlanta: pic.twitter.com/e6gMKmUUKV
— Bob Pockrass (@bobpockrass) February 17, 2025
Ambetter Health 400 - Cup Series
Duplázni tudott William Byron, tavaly is és idén is megnyerte a Daytona 500-at. Most sem maradtak el a nagy balesetek, az utolsó körben is akadt egy, de a legnagyobbat tagadhatatlanul Ryan Preece kapta, aki ismét szaltózott a Daytona International Speedway-en. Szerencsére nem tizenhatszor, mint a legutóbb.
A pole pozíciót megszerző #19-est súlyosan megbüntették
A Daytona 500 utáni rutinellenőrzés során a NASCAR kiválasztotta Briscoe autóját, hogy alaposan megvizsgálják a kutatási és fejlesztési központjukban. Ennek során döntő szabálysértésekre derült fény, amelyek az autó spoilerének módosításával kapcsolatosak. A NASCAR előírásai szerint változatlanul kell, hogy maradjon. Az elvégzett módosítások a NASCAR Szabálykönyv két konkrét szakaszának mondtak ellent - a 14.1. szakasznak, amely a jármű teljes összeszerelését szabályozza, és a 14.5.8. szakasznak, amely a spoilerre vonatkozó előírásokkal kapcsolatos. A felfedezés súlyos büntetéseket eredményezett Briscoe számára a versenyzői ranglistán és a csapat számára.
100 pontlevonás, 10 rájátszás pont levonás és 100.000 dollár lett a kiszabott büntetés. Valamint James Small-t, a csapatfőnököt 4 versenyre eltiltották.
A Joe Gibbs Racing fellebbezett.
Fotó: Logan Riely/Getty Images
Az oddsok alapján...
A 10 legesélyesebb versenyző az Ambetter Health 400 megnyerésére:
- Ryan Blaney - 9x
- Joey Logano - 10x
- Kyle Busch - 11x
- Austin Cindric - 12x
- Chase Elliott - 14x
- William Byron - 14x
- Denny Hamlin - 16x
- Brad Keselowski - 16x
- Daniel Suarez - 18x
- Kyle Larson - 19x
Menetrend
Péntek
21:05 - NASCAR Truck Series időmérő
23:05 - NASCAR Xfinity Series időmérő
Szombat
17:05 - NASCAR Cup Series időmérő
19:30 - NASCAR Truck Series futam / Net4+
23:00 - NASCAR Xfinity Series futam / Match4
Vasárnap
21:00 NASCAR Cup Series futam / Match 4
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.