A truckosok hiányában csak 2 széria látogat el az év első road futamára. A nyomvonal megváltozása újabb izgalmakat hozhat a COTA-n.
Fotó: Sean Gardner/Getty Images
Circuit of The Americas
A Circuit of The Americas (COTA) versenypálya építése 2010-ben kezdődött. A létesítmény 1500 hektárnyi területen fekszik a texasi Austin mellett.
A Circuit of The Americas kétféle elrendezéssel rendelkezik:
- Az első a hosszabb, 20 kanyaros, 3,41 mérföldes, az óramutató járásával ellentétes irányú pálya, amely kihasználja a természetesen hullámzó táj előnyeit, beleértve egy 41 magas dombot az 1-es kanyarnál. A 2021-2024 között a COTA-ban versenyző NASCAR nemzeti szériák ezen a konfiguráción versenyeztek.
- A második egy rövidebb, 20 kanyaros, 2,40 mérföldes, az óramutató járásával ellentétes irányú pálya, amely szintén kihasználja a természetesen hullámzó táj előnyeit. A 2025-ös szezon lesz az első alkalom, hogy a NASCAR nemzeti sorozat ezen a konfiguráción fog versenyezni a COTA-n. A kanyargós pálya több lehetőséget biztosít a fej-fej melletti csatározásoknak. Na meg persze az sem elhanyagolandó, hogy egy-egy sárga zászlós periódus akár a felére is csökkenhet, a rövidebb nyomvonalnak hála.
A new challenge awaits in the Lone Star State. pic.twitter.com/acpVAnKgiT
— NASCAR (@NASCAR) February 26, 2025
A National Course-ra [a rövidebb nyomvonalra] való költözés még jobbá teszi a versenyélményt a rajongóink számára, több körrel és több akcióval - mondta Marcus Smith, a Speedway Motorsports elnök-vezérigazgatója. - A rajongóknak több körük lesz, hogy a legjobb helyekről szurkolhassanak kedvenc versenyzőjüknek, és az akció gyorsabb lesz, mivel a köridők nagyjából egy perccel csökkentek. A National Course és az új aszfaltburkolat friss megjelenést és új kihívást nyújt majd a versenyzőknek, a csapatoknak és a csapatfőnököknek, miután az elmúlt négy évben a COTA-n a teljes pályát használták.
A pilóták szemszögéből nézve nem csak egy új vonalvezetést kell majd elsajátítaniuk, hanem meg kell küzdeniük a pálya teljes újraaszfaltozásával is. A Trackhouse Racing versenyzője, Ross Chastain, aki megnyerte a 2022-es EchoPark Automotive Grand Prix-t, lehetőséget kapott arra, hogy a meglévő nemzeti pályát futtassa az iRacingen, és megosztotta gondolatait a szimulációval kapcsolatban.
Gyakorlatilag olyan lesz, mintha egy új pályára, egy új városba, egy új területre mennénk - nyilatkozott még tavaly novemberben Chastain. Szépen összefolyik, és a 12-es kanyar tényleg megváltozik, mivel nincs az a hosszú hátsó szakaszunk. Amint azonban elérek a 13-as kanyarhoz, minden ugyanolyan lesz. A szokásos sebességemet fogom elérni, mint tavaly. A mindenit, ez a hely fantasztikus.
Adatok, statisztikák
Hossz: 2,4 mérföld (3,8 km)
Kanyarok száma: 18
Az eddigi 4 verseny győztesei: Chase Elliott (2021), Ross Chastain (2022), Tyler Reddick (2023), William Byron (2024)
Az eddigi 4 időmérő győztesei: Tyler Reddick (2021), Ryan Blaney (2022), William Byron (2023, 2024)
Legtöbb győzelem - csapat: Hendrick Motorsports - 2
Legtöbb pole - csapat: Hendrick Motorsports - 2
Ross Chastain-nek van a legjobb átlagos befejezési száma (4).
Jelenleg Chase Elliott vezeti a road versenyek győzelmi tabelláját 7-tel. Kyle Larson-nak 6 sikere van, így ha őt inti le a kockás zászló elsőként, akkor megosztozik ebben a tekintetben a két hendrickes csapattárs.
Fotó: Jonathan Bachman/Getty Images
Focused Health 250 - Xfinity Series
Atlantaban remek versenyt hozott az Xfinity Series versenye is. Austin Hill a daytonai balszerencse után ismét dominálni tudott superspeedway pályán, amelyet végül sikerült is megnyernie. 163-ból 143 kört töltött az élen.
Garrett Smithley helyett Carson Hocevar ugrik be a #14-esbe
Az SS-Green Light Racing döntött a pilótacsere mellett. Garrett Smithley idén teljes munkaidőben ül az autóban, de visszalép, hogy Hocevar kezelje a trükkös texasi pályát.
Sziasztok, csak szerettem volna tájékoztatni titeket a COTA-n töltött hétvégéről - mondta Smithley egy videóban. - Meghoztam a döntést, hogy kiszállok a 14-es számú autóból. Lehetőségünk van arra, hogy Carson Hocevart ültessük a helyemre. Ő már korábban is vezetett Bobby Dotternél, a 13. helyre kvalifikálta magát a COTA-n, ott debütált az Xfinityben, és nagyon jó munkát végzett. Úgy döntöttünk, hogy őt ültetjük az autóba. Az Xfinity versenyzés hihetetlenül versenyképes, versenyképesebb, mint valaha is volt, és én már elég régóta vagyok a pályán ahhoz, hogy ismerjem az erősségeimet és a gyengeségeimet.
A road pályák nem tartoznak az erősségeim közé. - jelentette ki végül.
Plusz adalékot ad majd Hocevar szombaton is, aki a múlthét eseményei után a NASCAR következő főgonoszának jellemeztek egyesek.
Indulók
Hocevar-on kívül Ross Chastain és William Byron, két korábbi Cup Series győztes is a mezőnnyel tart.
41 Xfinity entries for 38 spots. 07-Labbe 9-Chastain 14-Hocevar 17-Byron 19-Herbst 24-Heim 50-Pardus pic.twitter.com/NJpLnaKzjx
— Bob Pockrass (@bobpockrass) February 24, 2025
Fotó: Sean Gardner/Getty Images
Echopark Texas Grand Prix - Cup Series
Connor Zilish debütál a Cup Seriesben
Connor Zilish tavaly az Xfinity Series-ben a debütáló versenyén nyert Watkins Glenben. Most a Cup Series-ben próbál szerencsét, célja nem más, mint a győzelem. A mindössze 18 éves versenyző számára ez egy régóta várt hétvége és nem hátrál meg a kihívásoktól.
Én akarok a legfiatalabb Cup Series győztes lenni, és ehhez minél hamarabb versenyeznem kell, és nyernem kell, mielőtt betöltöm a 19-et - mondta Zilisch. - Legalább egy esélyt akartam adni magamnak erre. Mindenképp ilyen mentalitással fogok az autóba ülni. És őszintén szólva, nem érzem úgy, hogy bármi is azt mondaná, hogy nem állok készen arra, hogy vasárnap egy road pályán versenyezzek.
Jelenleg Joey Logano a NASCAR-kupasorozat történetének legfiatalabb győztese. Ő 2009-ben New Hampshire-ben nyert 19 évesen, 1 hónaposan és 4 naposan. Zilisch most 18 éves és hét hónapos. Tekintve adottságait a road pályákon lehet a legnagyobb esélye. Mindenképp figyelemmel kell követni a TrackHouse Racing #87-ét, amibe Connor Zillish beül a hétvégén.
Fotó: Jonathan Bachman/Getty Images
Austin Cindric és Kyle Larson telefonon beszélték meg az atlantai verseny végi incidensüket
A két pilóta remek csatát vívott az utolsó körökben, azonban Kyle Larson döntés elé hozta a mellé érkező Austin Cindricet, ha elveszi a gázt, akkor nem falaz, ha tartja a sebességet, akkor megkockáztat egy kiesést. Utóbbit válaszotta a Team Penske pilótája, aki pórul is járt.
Úgy gondolom, hogy jót beszélgettünk - mondta Cindric a szerdai Zoom telekonferencia során. - Kyle vállalta a felelősséget a futam végén, ami nyilvánvalóan véget vetett a versenyünknek. Azzal, hogy beszélünk róla, még nem igazán lehet megszabadulni a versenyautómtól, de azt hiszem, egy oldalon állunk abban, hogy mik az elvárások a jövőben a közös versenyzéssel kapcsolatban.
A Larsonnal való telefonbeszélgetés időpontjának egyeztetéséhez Cindricnek nem volt meg Larson száma, és elmondta, hogy nem látja értelmét annak, hogy meglegyenek neki a versenyzőt telefonszáma.
Ehelyett nem sokkal a verseny után Cindric átadott egy névjegykártyát a Hendrick Motorsports elnökének és vezérigazgatójának, Jeff Andrewsnak.
Amikor a verseny véget ért, segítettem a srácoknak a pakolásban, és ahogy ott álltam, úgy éreztem, hogy nem igazán voltam olyan passzban, hogy beszélni akartam volna bárkivel is - mondta Cindric. - De ugyanakkor, mivel tudtam, hogy ezt mindenképpen meg akarom beszélni Kyle-lal, úgy voltam vele, hogy ha valaki odajön hozzám, megadom neki a telefonszámomat, és kész. Van egy halom névjegykártyám, amit magammal vittem, például amikor a Rolex 24h versenyre mentem, mint egy tinédzser, úgy osztogattam őket a csapattulajdonosoknak és a csapatvezetőknek. Szóval még mindig ott volt az összes a hátizsákomban, és láttam, hogy Jeff Andrews és Chad Knaus ott áll a #24-es mellett. Úgy gondoltam, hogy ez egy jó módja annak, hogy biztosítsam a beszélgetésemet, ami sokkal egészségesebb, mintha csak úgy odamentem volna a versenypályán.
Indulók
37 Cup cars for COTA. Connor Zilisch makes his debut in the Trackhouse No. 87. pic.twitter.com/bwiT7LEjQP
— Bob Pockrass (@bobpockrass) February 24, 2025
Az oddsok alapján...
A 10 legesélyesebb versenyző az Echopark Texas Grand Prix megnyerésére:
- Shane van Gisbergen - 6x
- Connor Zilish - 6,5x
- Tyler Reddick - 8x
- William Byron - 8,5x
- Kyle Larson - 10x
- Christopher Bell - 12x
- Chase Elliott - 12x
- AJ Allmendinger - 13x
- Ross Chastain - 15x
- Ty Gibbs - 19x
Fotó: Jonathan Bachman/Getty Images
Menetrend
Péntek
23:00 - NASCAR Xfinity Series edzés
Szombat
0:05 - NASCAR Xfinity Series időmérő
17:00 - NASCAR Cup Series 1. edzés
17:45 - NASCAR Cup Series 2. edzés
18:30 - NASCAR Cup Series időmérő
20:30 - NASCAR Xfinity Series futam 📺Aréna 4
Vasárnap
21:30 - NASCAR Cup Series futam 📺Aréna 4
A cikk megírásához a NASCAR Media forrásai lettek felhasználva.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.