Heti NASCAR

Lénárt Dávid blogja

NASCAR 2024 Chicago összefoglaló

A hétvégén megrendezésre került az Xfinity Seriesben a The Loop 110, a Cup Seriesben pedig a Grant Park 165. A szombati verseny a tervezett szerint alakult, vasárnap azonban eluralkodott az őskáosz; a tegnapi események még pár hétig biztos a köztudatban lesznek.

gettyimages-2161060269.jpg

Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images

The Loop 110 - Xfinity Series

Nem volt kérdés, hogy ki nyeri meg a chicagoi Xfinity Series versenyét. Shane van Gisbergen a már tőle látott nagyszerű tempót autózta. A falak között érezte csak igazán otthon magát. A verseny során évezetes csatát vívott Kyle Larsonnal, de végül a #97-es nyert. Sorozatban harmadik road-versenyét nyerte az új-zélandi és ő lett az első pilóta idén, aki három győzelmet zsebelt be.

Ez fantasztikus, micsoda nagyszerű verseny volt - mondta vigyorogva van Gisbergen, miután egy rögbilabdát rúgott az éljenző tömegbe.

Elég vad volt ott a végén, de nem tudom eléggé megköszönni a Kaulig Racing srácainak. Nagyszerű versenyzés volt Kyle-lal [Larsonnal]. Király volt, hogy integettünk egymásnak, hüvelykujjal felfelé. Igazán tisztelettudó. Elképesztően ment a féktávokon és a bukkanókon. Tényleg király. Sokat tanultam, és valószínűleg ő is sokat tanult tőlem. Remélem, holnap újra versenyezhetünk vele a győzelemért.

A két bajnok azonnal megadta az alaphangot, a verseny első kanyarjától kezdve egyetlen kör alatt néha háromszor, néha négyszer cseréltek vezetést. Larson az első hat kört vezette, van Gisbergen, a következő kilenc kört vezette, és ezzel megszerezte az első szakaszgyőzelmet. 

Nagyon jól éreztem magam - mondta Larson. - Nyilvánvalóan nyerni akartam ma, de mindennél többet akartam tanulni. Szerettem volna csatázni vele, mert ő egyszerűen nagyon jól versenyez. Ez volt a célom, és az első adandó alkalommal csatázni akartam, mert nem tudtam, hogy lesz-e még lehetőségem erre.

Az autóm egy-két körön keresztül egy kicsit jobbnak tűnt, mint az övé, ami segített abban, hogy megelőzzem őt, és védekezni tudtam, de végül ő sokkal jobb volt nálam.

A verseny képe a második szakaszra megváltozott. A stratégia alaposan átrendezte a mezőnyt. Sokan a 15. körben álltak ki - például a #2-es versenyzője, Jesse Love. Az éllovasok, Van Gisbergen, Larson és Gibbs csak később, a 24. körben mentek be a pit roadra. Ez alaposan megnehezítette a dolgukat, az utolsó szakaszban már a felzárkózásukon volt a hangsúly.

Hat körrel a vége előtt megérkezett Shane van GIsbergen, aki az egymást követő gyors köröknek köszönhetően odaért az élmezőnybe. 

A futam utolsó periódusában a megszokottnál több sárga zászlót láthattunk, a verseny akadozottsága miatt a pilóták nem tudták rendesen megtalálni a ritmust. Az utolsó újraindítás a 19 éves Leland Honeyman gumifalba állása miatt következett be.

gettyimages-2160927415_11zon.jpg

Fotó: Meg Oliphant/Getty Images

Kapott az alkalmon Shane van Gisbergen, 3 körrel a vége előtt utoljára összerázódott a mezőny. a tőle megszokott agresszív versenyzéssel megelőzte az élen haladó Jesse Loveot. SvG-t nyomát utána már csak bottal üthették, legközelebb már a Victory Lane-en állt meg. Love-ot még hárman is megelőzték, így a futam végén az ötödik helyre szorult vissza.

Ty Gibbs lett a második, aki utólag elmondta, hogy talán egy kicsit agersszívebben is versenyezhetett volna az új-zélandival. Végól azonban 1,3 másodperc lemaradással futott be.

Rosszul sikerült a pitelésünk, és úgy érzem, hogy nagyon elhasználtam az abroncsaimat azért, hogy vissza tudjak kerülni a mezőnybe - mondta Gibbs. - Azt mondanám, hogy a végén azért szoros lett volna a vége, ha mindez nem így alakul.

Connor Mosack, Austin Hill, a #15-ösbe Hailie Deegan helyére beugró Joey Logano, Justin Allgaier és Austin Green egészítette ki a top 10-et. Loganonak 2019 óta ez volt az első Xfinity Series-indulása. A 23 éves Green számára ez volt a harmadik top 10-es helyezés négy sorozatbeli indulás során - mindet road versenyen érte el.

A tavalyi chicagói futam győztese, a Stewart-Haas Racing versenyzője, Cole Custer a 18. helyen végzett, annak ellenére, hogy a délután folyamán számos problémával küzdött. A verseny során még egy áthajtásos büntetést is kapott. Jelenleg 38 pont az előnye a tabellán a JR Motorsports versenyzőjével, Justin Allgaierrel szemben. A korábbi éllovas Chandler Smith a harmadik helyre esett vissza a bajnokságban, miután az utolsó - 38. - helyen végzett, miután motorprobléma miatt mindössze öt kör után kiesett.

A szombati verseny után Shane van Gisbergen átvette a vezetést a rájátszás tabelláján. A #97-es versenyzője már 17 megszerzett pontnál jár. Mögötte a második helyen Allgaiernek és Smithnek 15-15 egysége van.

Egyéb statisztika: a 2007-es charlotte-i futam után most először nem indult a JD Motorsports az Xfinity Seriesben. Thomas Annunziatanak nem sikerült kvalifikálnia a #6-ossal.

VÉGEREDMÉNY - BAJNOKSÁG ÁLLÁSA

 gettyimages-2160930028_11zon.jpg

Fotó: James Gilbert/Getty Images

 Grant Park 165 - Cup Series

Tavaly után ismét ellátogatott Chicagoba a NASCAR nem várt vendége: az eső. Nehéz dolga volt a pilőtáknak, hol vizes, hol felszáradó körülmények között kellett a legjobb tempót autózni. A mezőny a verseny végén száraz, illetve esős gumival is ment. A győztes végül az utóbbin ért célba.

Az idei év a nagy visszatérőkről is emlékezetes lesz, a versenyt megelőzően 5 pilóta minimum 42 verseny után tudott ismét nyerni a Cup Seriesben:

  • Chase Elliott - 42 verseny után
  • Joey Logano - 49 verseny után (igaz, az nem pontszerző futamon sikerült)
  • Daniel Suarez - 57 verseny után
  • Austin Cindric - 85 verseny után
  • Brad Keselowski - 110 verseny után

Alex Bowman ehhez a társasághoz csatlakozott, a sötétedés miatt hamarabb leintett chicagoi futamon. A #48-as pilótája a 2022-es las vegasi fordulóban nyert ezt megelőzően, tehát már 80 versenye nem látogatta meg a Victory Lanet. Egy szokásosnak semennyire sem nevezhető futam kellett ahhoz, hogy megszakítsa a hosszú nyeretlenségi szériáját és a tavalyi fiaskó után ismét bekerüljön a Cup Series 2024-es rájátszásába.

Legutóbb, amikor nyertünk, nem igazán ünnepelhettünk - ma este annyi rohadt bourbont fogunk inni - mondta Bowman.

Ez egy rossz ötlet lesz. Valószínűleg megint meztelenül fogok ébredni a fürdőszoba padlóján. Ez néha hozzátartozik ehhez az iparhoz.

Összetörtem magam (egy sprintbalesetben), agysérülést szenvedtem, és azóta elég rosszul állunk. Nem... nem kezdtem el kételkedni, hogy lesz-e valaha is esélyem újra versenyt nyerni.

Bowman pályafutása nyolcadik győzelmét aratta, amikor az 51. körben megelőzte a sportkocsik ászát, Joey Handet - néhány perccel azelőtt, hogy Josh Berry a 2. kanyarban a gumiborításnak ütközött, ami az ötödik és egyben utolsó figyelmeztető jelzést eredményezte.

Bowman sikeresen átvette a vezetést Handtől, majd kiautózott egy elsőre megnyugtatónak tűnő előnyt. Mindaddig, ameddig el nem kezdett mégjobban működni a száraz gumi az esőssel szemben. Tyler Reddick rendületlenül megrohamozta a #48-ast. Bowman azonban nem csak Redickkel, hanem az idővel is versenyzett. A NASCAR 20:20-ra hirdette meg a verseny végét, azt követően már az éllovas az utolsó körét kezdi meg - természetesen ilyen esetben nincs hosszabbítás.

gettyimages-2161074495_11zon.jpg

Fotó: James Gilbert/Getty Images

A fehér zászlót meglátva Bowmannek már hátrafele is kellett néznie. Reddick az eddigieknél nagyobb sebességkülönbséggel érkezett az első helyért. Minden tizedmásodpercért megdolgozott a #45-ös pilótája és az utolsó körben a falnak vágta az autóját, ami után be kellett érnie a második hellyel.

Blake Harris első győzelmét szerezte meg csapatfőnökként azzal, hogy Bowmant az utolsó figyelmeztetés után a régebbi nedves gumikon tartotta kint. Sem Christopher Bell, akinek vitathatatlanul a legjobb autója volt a versenyen, sem Reddick nem tudta utolérni őt az utolsó körökben.

A végén nagy különbséggel utolértük Alexet, és nem is tudom, ez zavarba ejtett - mondta Reddick, aki zsinórban másodszor végzett a második helyen.

Egyértelműen csak én voltam a hibás. Próbáltam a száraz íven maradni. Kicsit túl keményen vágtam el a kereket.

A verseny - mondhatni - legnagyobb vesztese az a Shane van Gisbergen volt, aki eddig 2 chicagoi versenyéből 2-t megnyert (a tavalyi Cup futam mellett az idei Xfinityt is). Sok ideig úgy tűnt, hogy ismét ő nyer, azonban a dolgok a 25. körben drámai fordulatot vettek.

Chase Briscoe a 14-es Forddal irányíthatatlanná vált, a 6-os kanyarban a gumiborítás felé csúszott, és a címvédő Shane van Gisbergen Chevroletjének hátulját csípte meg.

Az ütközés következtében van Gisbergen Camarója a kanyar kijáratánál orral előre a külső falnak csapódott, és az autó megállt, nem tudta folytatni a versenyt.

Miután elhagyta a pályán belüli ellátóközpontot, van Gisbergen megnézte az incidens visszajátszását.

Csak úgy befordultam, elég jónak tűnt, aztán egyszer csak összetört valaki (Briscoe)" - mondta az új-zélandi.

Egyszerűen gyomorforgató. Az autó nagyon jó volt. A verseny nagy részében az élen voltunk, és jól éreztük magunkat az esőben. Ez szívás.Szerencsétlen hiba volt tőle, de biztos vagyok benne, hogy nem szándékos volt.

Alex Bowman a 2023-as chicagoi versenyen utolsó lett, Shane van Gisbergen az első.

Shane van Gisbergen a 2024-es chicagoi versenyen az utolsó lett, Alex Bowman pedig az első

Nem lehet elmenni szó nélkül Joey Hand mellett. A 45 éves sportautó veterán kiváló tempóját a második szakasz megnyerésével koronázta meg. A győzelem nem sikerült, de összességében nem lehet csalódott. Hand 7 kört vezetett a versenyből.

Nagyszerű nap volt - mondta Hand a verseny után.

Csupa vigyor vagyok. Nagyon jó móka volt. Jó móka, amikor az embernek van egy autója, ami így megy. RFK, ez a Stage 60-as autó és ez a csapat fantasztikus volt! Nagyon jól éreztük magunkat együtt. Nem sikerült jól kvalifikálnunk, de mondtam nekik, hogy ennél sokkal jobbak vagyunk. Tegnap este az ágyban feküdtem, és arról álmodtam, hogy az élre hajtok.

Szeretem az ilyen körülményeket, amikor mindenkinek más utat kell találnia, és nincs kőbe vésve, hogy mit kell csinálni. Sok ilyen versenyt nyertem már életemben. Úgy gondoltam, hogy van esélyem megnyerni még egyet, ami óriási dolog lenne. A 38. helyről indulva negyediknek lenni ezzel az autóval, nagyon jó érzés volt.

Mit is mondhatnék? Elöl mentünk, és ennek örülök!

A verseny után Bubba Wallace nekiütközött Bowmannek, aki ennek következtében megkóstolta a falat. Az autónak nagy baja nem lett, a "gratulációt azonban higgadtan kezelte.

Az egész onnan kezdődött, hogy Bowman a 25.körben az újraindításkor a 2-es kanyarban megpördítette Wallacet, aki ezzel jókora hátrányt szedett össze. A verseny végén még ígyis felért a 13. helyre, azonban elégtételt akart tenni a #48-asnak.

Én is dühös lennék - mondta Bowman Wallace-ról.

Tönkretettem a napját. Az újraindítás kaotikus volt. Minden rossz döntést meghoztam, amit csak lehetett. Küzdöttem az ablaktörlőm kapcsolójával, próbáltam működésre bírni, de nem tudtam. Erre koncentráltam, és elnéztem a kanyart.

Mind a négy gumim beragadt, és egyszerűen belecsúsztam. Egyszerűen elszúrtam, és teljesen tönkretettem a napját.

Elég keményen bánok magammal, amikor ilyen hibákat követek el, és azóta is szégyellem magam, amióta megtörtént. Az esős késleltetés alatt sokat ültem ott, szégyelltem magam és haragudtam magamra.

Minden joga megvan ahhoz, hogy dühös legyen.

A bajnokság tabellájának élén maradt a Hendrick Motorsports 1-2. Kyle Larson 11 ponttal veri Chase Elliottot. A rájátszás pontokat nézve Christopher Bell áll az élen. Larsonnak 23, míg neki 24 van belőle. Ez azonban majd az alapszakasz záróversenye után nagy mértékben megváltozhat.

VÉGEREDMÉNY - BAJNOKSÁG ÁLLÁSA

gettyimages-2161075597.jpg

Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images

Legközelebb a mezőny a Pocono Raceway-en fog versenyezni, ahol mindhárom széria érdekelt lesz.

A cikk megírásához a NASCAR Media forrásai lettek felhasználva.

A bejegyzés trackback címe:

https://hetinascar.blog.hu/api/trackback/id/tr518442733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

A.J. Allmendinger (1) AJ Allmendinger (1) Alex Bowman (2) All-Star Open (1) All-Star Race (1) Aric Almirola (1) Atlanta Motor Speedway (1) Austin Cindric (2) Austin Hill (2) Bill Elliott (1) Bobby Labonte (1) Boris Said (1) Brad Keselowski (2) Brenden Queen (1) Bristol Motor Speedway (1) Bubba Wallace (2) Chandler Smith (1) Charlotte 600 (2) Charlotte Motor Speedway (3) Chase Briscoe (1) Chase Elliott (7) Chicago (2) Christian Eckes (2) Christopher Bell (3) Chris Buescher (2) Circuit of The Americas (1) Clash (1) Coca-Cola 600 (1) Corey Heim (2) Curtis Turner (1) Dale Earnhardt (1) Darlington Raceway (2) Darrell Waltrip (1) Daytona 500 (1) Daytona International Speedway (2) Denny Hamlin (12) Dover Motor Speedway (1) előzetes (20) Front Row Motorsport (1) Hall of fame (1) Hendrick Motorsports (1) Homestead-Miami Speedway (1) Húsvét (1) Iowa Speedway (1) Jeff Gordon (1) Jesse Love (2) Jimmie Johnson (2) Joey Logano (2) Joe Lee Johnson (1) Justin Allgaier (1) Kansas Speedway (2) Kaulig Racing (1) Kevin Harvick (3) Kurt Busch (1) Kyle Busch (6) Kyle Larson (16) L.A. Coliseum (1) Las Vegas Motor Speedway (2) Martinsville Speedway (1) Martin Truex Jr. (12) Michael McDowell (3) Nashville Superspeedway (1) New Hampshire (1) Noah Gragson (1) North Wilkesboro Speedway (1) összefoglaló (1) Phoenix Raceway (2) Playoff (6) Pocono (1) Pocono Raceway (1) portland (1) Rajah Caruth (2) Richmond Raceway (1) Ricky Stenhouse Jr. (1) road (1) Roger Penske (1) Ross Chastain (1) roval (1) Ryan Blaney (8) Ryan Sieg (1) Ryan Truex (1) Sam Mayer (2) Shane van Gisbergen (4) Sonoma Raceway (1) Spire Motorsports (1) Superspeedway (1) sztorik (3) Talladega Superspeedway (2) Team Penske (1) Texas Motor Speedway (2) Tyler Reddick (6) Ty Gibbs (1) Wendell Scott (1) William Byron (7) World 600 (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása